Earth 2 fase 3 trailer en een stad?!

Op 16 februari om 20.00 werd de trailer van het terreinsysteem gepresenteerd. De trailer laat ononderbroken in-game beelden zien als voorproefje van de kwaliteit van de E2 Engine gebruikt in fase 3. Hierbij ligt de focus op de hoge resolutie van de wereld in combinatie met de zeer performant terreinsysteem dat de wereld kan streamen. Een motor die gedurende vele jaren is gebouwd.

Het doel voor fase 3 is om biomes op aarde te maken met extreme vegetatie en details die maximale prestaties bereiken, waar beweging erg snel kan zijn zonder laden en artefacten, terwijl het terrein er vanuit elke camerahoek en hoogte geweldig uit ziet. Het terreinsysteem maakt deel uit van de E2 Engine die bovenop de Unity-game-engine is gebouwd. Het Earth2 team heeft voor Unity gekozen omdat het bekend staat als zeer veelzijdig, gemakkelijk uitbreidbaar, veel iteraties kent en geschikt is voor grote teams. Snelle iteraties helpt veel bij het verkorten van de ontwikkelingstijd omdat er veel technisch onderzoek en implementaties moeten worden gedaan en er aan veel systemen parallel gewerkt zal moeten worden. Uiteindelijk zal Earth 2 bij benadering het uiterlijk hebben van Earth 1 met zijn vele biomen zoals grasland, bos, tropisch, woestijn, toendra, zee, enzovoort.

Hoewel wat er tot nu toe gemaakt is er zeker mooi uit ziet worden er nog voortdurend verbeteringen aangebracht. Functies als terreinschaduwen, vloeiende detailovergangen op de objecten, volumetrische verlichting, geavanceerdere plaatsing, betere 3D-modellen en verbeterde schaduwen wordt nog hard aan gewerkt.

Wat betreft performance geeft het Earth 2 team aan dat het terreinsysteem en het objectweergavesysteem van de E2 Engine extreem geoptimaliseerd is. Allerlei innovaties worden gebruikt om buiten de kaders te renderen, waardoor veel grotere prestaties worden geleverd dan bij traditionele weergave (met traditionele engines). Het terreinsysteem is zeer schaalbaar voor lagere hardware en lagere instellingen geeft dan nog steeds een geweldige kwaliteit beelden. Meer informatie over de techniek achter de engine zijn hier te vinden.

De video vind je hier onder.

Vergeet de trailer niet in 4K af te spelen!

Enkele beelden uit de trailer zie je hier onder.

Een stad in Earth 2?

Het beeld hier onder willen wij nog extra uitlichten. Wederom een prachtig shot maar dit maal niet zo maar uit de trailer. In het midden van het shot staat prominent in beeld een … STAD?! Dit is duidelijk met opzet geplaatst door het Earth 2 team.

Op verscheidene discords was dit direct het gesprek van de dag. Direct na de trailer was er eerst toch wat onenigheid. Niet alle reacties op de trailer positief omdat het toch wat eentonig was, er weinig meer te zien was dan bos, bos en nog eens bos en we maar een relatief klein stukje van de wereld zagen. Door de enorme hype rond de trailer voelden velen dat er meer te zien had moeten geweest in de trailer. Waarom was er niets over het bouwen of andere biomes? Geen water?

Misschien wel daarom heeft het Earth 2 team het laatste beeld geplaatst. Als we het object in het midden uitvergroten krijg je het onderstaande beeld. Zou dit de stad zijn waar Shane zich terugtrekt in de Earth 2 wereld als hij even wil ontspannen?

Wil je ons bedanken voor het bijhouden van het laatste nieuws? Gebruik onze code “SLTJSIBQ6W” bij landaankopen voor 5% korting voor jou en voor ons! Zo houden wij deze site draaiende!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *